Przemyślane konstrukcja worków typu big-bag

W transporcie materiałów sypkich dużą rolę odgrywa sposób ich przewożenia i użyta do tego technologia. Na rynku bardzo dobrze są przyjmowane worki typu big-bag, które swoją funkcjonalnością zdobyły całe rzesze zwolenników. Są tanie i łatwe do transportu, a do tego ich rozładunek jest ciekawie wymyślony.

Sposoby rozładowania worków typu big-bag

rozładunek big-bagWorek typu big-bak to worek z tworzywa sztucznego o wymiarach 1x1x1 metra, co daje w przybliżeniu 1 metr sześcienny ładowności. Jego konstrukcja przewiduje uchwyty górne, tak zwane uszy, przyczepione do wszystkich wzmocnionych narożników poprzez które można taki worek zaczepić do uchwytu dźwigowego lub szyn wózka widłowego. Konstruktorzy worka przewidzieli także dwa otwory, jeden na górze, który służy przeważnie do załadunku poprzez mechanizmy automatyczne, jest po takim załadunku szczelnie wiązany, aby nie dopuścić do środka wilgoci. Może być także stosowany jako element rozładunkowy. Prawdziwą perełką jest jednak dolny otwór poprzez który jest możliwy szybki rozładunek big-bag i to bez zbędnego wysiłku. Idea jest taka, że wystarczy umieścić big-bag z materiałem sypkim nad silosem wyładowczym i poluzować wiązanie dolnego otworu. Opróżnianie worka w tym momencie następuje grawitacyjne poprzez wysyp materiały poprzez ten otwór. Użytkownicy worków są bardzo zadowoleni z tego sposobu, który oszczędza czas i pieniądze przedsiębiorców. Całe linie produkcyjne są dostosowywane często do takiego rozwiązania aby zwiększyć swoją wydajność.

Worki tego typu są z reguły wykorzystywane do przewożenia nawozów, włókien celulozowych kruszywa piaskowego i wielu innych. Nadają się praktycznie do każdego rodzaju materiałów typu sypkiego, który jest w stanie szybko, w sposób grawitacyjny opuścić worek poprzez dolny otwór wylotowy.